tisdag 9 februari 2010

"Aha jä jä"

Trots bilkrångel är jag glad, för jag är hemma i Luleå. I mitt riktiga hus på Trollebergsvägen, det betyder mycket. Dagen har jag tillbringat hemma med Castro, vi har umgåtts kan man säga. Vi läste Rocky tillsammans, det är nåt vi gillar att göra. Sen spelade jag och mamma flaggspelet, som vi brukade göra när jag var liten. Precis som då slutade matchen i utklassningsseger, 50-20 till mig. Helt otroligt faktiskt att jag kunde varenda flagga där ett tag, kan anses som nördigt men jag ser det som en styrka, en fruktansvärt megaviktig styrka. Efter det behövde jag en utmaning så jag började leta fram mina högstadiebetyg, och detta var betydligt mer krävande. Mitt i allt hittade jag en låda med gamla lappar jag fått skickade till mig i min mapp på mellanstadiet, vykort, urklipp och foton. Nostalgi var ordet.


Joss och jag på mitt eller hennes födelsedagskalas i Karlsvik. Märk att jag gått med på att ha klänning och tagit på strumpor ovanpå strumpbyxorna.


Frisyren hänger med fortfarande...

2 kommentarer:

Joss sa...

Vet du; jag kännde faktiskt på mig att det var den bilden du letat fram. :)

Appropå flaggor borde du ladda ned seterra och äga ut det spelet i flagg-kategorin.

Kolla mailen för övrigt...

Anonym sa...

Det var din 3-årsdag och du och Josefina hade precis hittat godispåsarna efter att jag eller pappa fixat den sedvanliga skattjakten med lappar i förrådet, soprummet, på gungställningen, på Mercan och i ugnen, eller var det nu var själva godiset låg.... Gud så söta ni är!!!!! Det var massor av tårtätande barn och mammor på kalaset. Nu blir jag grynt nostalgisk... Puss