måndag 15 februari 2010

Good, great, crazy.

OS lyckas alltid liksom ta över ens liv, varesig man vill det eller ej. På gott och ont, så klart. Kaj tycker man borde låta allt annat stanna upp medans, och på ett sätt håller jag med. Eller så kan man se till att alla olympiska spel måste hållas i normala tidszoner, tex GMT+1. Idag var det stor fight mellan Sverige och Norge, nämligen mellan Charlotte Kalla och Marit Björgen. Antagligen vann Kalla, och hon är nu nästintill en lika stor favorit som P. Sawyer. Nästan. För övrigt kom jag på ett sätt att gå ett steg längre, nämligen: hade jag bott i USA hade jag kanske bytt namn till Peyton Sawyer, vem vet?

Min vistelse här i Gävle har varit väldigt givande, jag känner att jag fått ut väldigt mycket av den. Har hunnit med att träffa alla Gävle-SS:ar, tränat med Kaj på Läkerol och även tillagat så kallad syfilusgratäng med Brallan. Syfilusgratäng är en fruktsallad med physalis i som serveras i en ugnsgratängform och passa utomordentligt bra tillsammans med kladdkaka och glass, särskilt bra med en hel kladdkaka.

Imorgon bär det av till Ö-vik igen. Det är viktigt också, med tanke på att det är mycket som ska styras inför Vancouver-OS viktigaste evenemang, lördagens husaktiviteter. Käka taggtråd.

Inga kommentarer: