lördag 27 februari 2010

27:e februari

Jag valde mellan Luleå och Storuman, LuleåStoruman, StorumanLuleå. Faktiskt hade jag nästan bestämt mig för att följa med svampjunisarna Sasse och Marre till Storuman men sen när mamma ringde fick jag sån hemlängtan att det inte gick att göra nåt annat än att hoppa på bussen hem till Luleå. Skönt ändå. Man gör som ingenting när man kommer hem, kollar OS och OTH räcker gott och väl. Dessutom tyckte JF att jag skulle fara hem, och sen JFs ord är min lag...

Annars har helgen hittills varit ovanligt OS-fattig, det känns som inte riktigt på samma sätt när man inte sitter i huset med samboo och Jossa, Annie, Carol eller nån av våra andra älskade besökare. Det är liksom nåt speciellt, med besök och med huset. Och med OS. Om någon dag kommer OS-baksmällan, och jag som inte ens hade tänkt titta så värst mycket, men så gick det med det för herregud jag minns inte ens vad vi gjorde hela dagarna innan OS invigdes! Tur man inte behöver vara Vancouverbo och bara kan ploppa i en OTH-skiva så är OS-baksmällan nästan helt glömd.

1 kommentar:

carol sa...

Gud vad jag kommer att sakna huset.