onsdag 10 februari 2010

Erik, Edmund, Henry och Ewa Kaludis

Tillbaka i Ö-vik. Resan tillbaka gick betydligt smidigare än resan hem till Luleå kan jag säga. Mamma tyckte jag skulle läsa en bok i bussen, jag läser inte böcker var mitt spontana svar men sen tänkte jag att okej, det kan ju vara fint att lära sig ett ord eller två. Hon föreslog några som hon uppskattade skulle ta ungefär 6 timmar att läsa, först en om Florence Nightingale men den hade en tråkig framsida, den kändes möglig på nåt sätt. Så, nej. Det blev istället Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö av Håkan Nesser. Den var bra, och ja som hon trodde så tog det nästan exakt 6 timmar att läsa den. De sista sidorna fick jag läsa i omklädningsrummet innan träningen, i sann Beggan-anda. Längesen jag effade, jag tror den får 3,5 "F" av 5.

Det var lite tungt med Ö-vik igen, samtidigt som det var kul, också. Men mest halvtungt. Tur att det finns många bra människor här som kan ta hand om en. Till exempel JF som hämtade mig från bussen. Folk verkar lite less just nu, så jag tror en ledig helg skulle vara behövlig snart. Tur att det kommer en snart. Då kanske det blir Storuman, vem vet? Måste nog se det, har ju trots allt lovat att tatuera det på hjärtat, så det kan ju vara bra att veta litegrann innan vad det handlar om. Apropå Storuman så tänker jag på Idas bussmysLasselåt.

Men ändå
du, min vän i livet
se hur kvällen brinner opp
En enda sak är givet
vi är två hjärtan
i samma kropp

2 kommentarer:

Ida sa...

åh, jag lyssnar på den nu

fällis sa...

jag lyssnar på den hela tiden, i mitt huvud.