torsdag 11 februari 2010

"Jag har väntat så länge på just den här dan..."

"... och det är skönt att den äntligen kommer!". Det var en passande låt för dagen, som kom i högtalarna på JBK.

I natt drömde jag att Milla kom in i omklädningsrummet och var jätteglad och sa att hon hade tagit körtkort. Jag blev asstressad och kollade på telefonen, "21-feb-2010". Åhnej tänkte jag, hade jag missat att säga lycka till fast jag visste (hon hade sagt det i verkligheten också) att hon hade teori 19:e och uppkörning 20:e?

När jag träffade Milla på skolan tidigare idag berättade jag det för henne, hon skrattade men verkade ha bråttom. Dock tyckte hon det lät lovande att hon klarat det i drömmen iaf. Ungefär två timmar senare ringer det i telefonen, och vem var det om inte Milla, och vad berättade hon om inte att hon hade tagit körtkortet idag! Vilken grej, nästan läskigt skrämmande synskt. Sen hämtade Millen och Cillen mig och vi fikade bullar i bilen, for runt och gjorde stan, åkte hem till huset där Madde försökte fira med en möglig UFO-ballong, åt kams (södernamn för palt, typ), lämnade av Cillen, for till deras mormor och morfar, kollade på deras gamla hus i Själevad och bara allmänt myskörde runt. En mycket bra eftermiddag, måste säga att det kändes helt rätt med henne bakom ratten, säkert. Grattis!

1 kommentar:

Milla sa...

Sammanfattar dagen med ett ord: Mys:)