torsdag 30 augusti 2012

En bra dag, helt enkelt.

Idag har varit en bra dag. Varm. 96 USA-grader råkade jag höra nån säga, vilket enligt min converter-app motsvarar 35,55556° C. Cirka. En sak är säker, jag skulle tagit med mig mer sommarkläder.

Efter jag var klar med dagens klasser åkte jag till Peter för att hälsa på lite och fika Zoega's, Ballerinakex och lingonsaft. En riktigt succé. Det kändes otroligtfantastisktsanslöstmakalöstkopiöst bra (som jag brukar säga) att dricka ordentligt kaffe. Dessutom fick jag en del läs- och lyssningsbara saker med mig hem, vilket är uppskattat mitt i allt läsande av textbooks fulla med facktermer.

Apropå skolan bör det tilläggas att det är mycket roligare (läs lättare) att följa med under föreläsningarna när man innan lektionen faktiskt läst texten man ska ha läst => tips till alla som pluggar: plugga.



-:-:-



Shit, mitt i allt kommer en till thunderstorm, alldeles nu! Jäklar vilka sjuka oväder de har här...!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt att bli bjuden på svenskt kaffe med dopp! Bra att du får tillgång till lite svensk litteratur. Det gillar jag x-tra mycket:)

Thunderstorm? Nähä! Låter ju otäckt. Kom den överraskande?

Förstår mig inte riktigt på klimatet over there. Ni befinner ju er liksom i mitten av Nordamerikanska kontinenten. Ska bli intressant att höra hur vintern är. Säkert blåsig och massor av snö. Kanske inte så kall.... Vi får väl se:)
Puss puss puss gumman