fredag 31 augusti 2012

Uppfriskande.

Ännu ett oväder senare och luften känns lättare att andas, den känns inte lika mycket som fil i lungorna. Det kan nog säkert bero på fler saker än rent metrologiska anledningar, till exempel att allt känns lite mindre dramatiskt för varje dag som går. Det är skönt. Nästa steg är att fatta vad/hur/när jag ska äta, just nu blir det rätt random och improviserat. Mer bara att få i sig ordentligt och mindre att det faktiskt är gott och roligt att äta.

I eftermiddag har vi varit på nåt sorts sponsormöte utanför footballarenan innan deras match. Det var rätt intressant och vi fick träna lite social skills. Det har jag ju faktiskt tränat på en del nåt år här, men det blir som en helt annan sak när man ska göra det på ett annat språk. Note to alla som har med undervisning i engelska att göra: lägg mer fokus på tal, mycket för att avdramatisera.

Förresten slog jag (eller jag och jag) läsarrekord här i min blogg. Men jag tänker inte berätta. Det skulle kännas lite som att skriva ut vad man tjänar. Typ.

Åh, nu börjar Morgonpasset igen.


-:-:-

Förresten2: I helgen åker vi iväg till en stuga på nån sorts rookie retreat-helg, så därför kommer jag inte vara så aktiv sociala medier-användare/skypare (tänker mest på dig nu Annie, haha).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lördag kväll på hemmet. Undrar vad dottern gör i kväll. Spännande att få höra när du är tillbaka i Grand Forks.
Puss

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.