tisdag 28 augusti 2012

Preseason.

Att saker är annorlunda här är redan konstaterat och det gäller även den rent sportsliga delen av det hela. Idag hade vi första ispasset, men utan tränare för de får inte vara på is förrän ett visst datum enligt NCAAs regelverk. De har en hel del regler har vi ju märkt... Därför har alla så kallad Captians' practise vilket idag innebar att vi spelade i en timme och åkte skridskor på slutet. Kul + jobbigt = hockey. På fysen efteråt fick jag så klart köra chins med en av tvillingarna, vilket minst sagt kändes lite skrämmande till en början. Men det gick bra så klart. Fortsätter på tacksamhetstemat (kanske förresten inte skrivit om det men har i alla fall tänkt mycket på det) och tillägger att man ska vara tacksam att få se några av de bästa spelarna i världen jobba hårt i sin vardagsmiljö.

Åh nej, jag gjorde det förbjudna och skrev om hockey. Det kanske blev oundvikligt i längden.

Idag har jag även gjort plugg-comback. Ja, det är sant. Jag har pluggat. Jag läste psykologibok så länge att jag blev lite snurrig. Det är lite ringrostigt att plugga, det känns länge sen. Det är som att jag inte riktigt minns hur man gör, hur man urskiljer nödvändig kunskap från utfyllnadsinformation. Förhoppningsvis kommer det tillbaka, ungefär som när man går på is efter sommaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka i förkovrandet av hjärnceller. Bra och nyttigt. "Ej bättre börda man bär på vägen, än kunskap mycken". Jag är en sann bildnings-fantast!

Spännande att träna tillsammans med några av de bästa i världen. Känns sådär "lagom" stort. Precis där du ska vara:) Har du en deal med dig själv, att inte skriva om hockey här. Tänk, det har jag aldrig noterat...:) Puss