söndag 19 augusti 2012

USA

Idag fick jag min första hemlängtans- och saknadsattack efter att ha pratat med mamma och pappa på Viber. Vibat, säger man så? Knappast. Attackerna berodde inte på nåt speciellt egentligen, mest såna småsaker som ett litet diskljud i bakgrunden. För att tänka på annat började jag he in saker i garderoben. Det blev rätt tomt ändå. Tydligen hade jag lite saker med mig, och jag som trodde de skulle få en väskchock när jag kom. Hmm. Mitt i allt råkade jag lukta på mina kläder, dumt. En blandning av Luleå och lägenheten på Korsgatan gjorde det inte bättre.

Annars har allt gått bra. Är galet jetlaggad men det går väl över, får man hoppas.Var och handlade lite igår och det är helt klart så att det inte är lätt att börja handla när man inte har nåt alls hemma. Skit. Bara man har frukost så klarar man sig, dock inte lätt att navigera sig fram mellan alla sockerflingor. För övrigt är det intressant att de gärna marknadsför varor som fettfria, medan det kan vara typ 300% socker i. Rätt motsägelsefullt skulle jag säga, nånstans har de missat nåt tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du bloggar igen. Saknad, ja vad tror du jag/vi har! Råkade gå ner i källaren hos mormor på Mjölnarvägen, det luktade nämligen lite rök vid vardagsrummet, så jag skulle kolla att det inte brann någonsans, och vad tror du jag hittade i pannrummet. Era gamla leksaker. Bl a den där uppdragbara plastklockan som spelar Hickory, dickory, dock,tme mouse ran on the clock... Åh så galet nostalgisk jag blev. Galet!
Puss

Anonym sa...

Förresten så träffade jag John utanför Konsum. Han var just hemkommen från Stockholm och såg så snygg och stilig ut med en liten hästsvans. Kul!
Hörde att Malin tydligen bara kommer hem en sväng för ngn konsert mm, och därefter återvänder till Canada. Iaf vad John trodde sig veta....