måndag 27 augusti 2012

En helg senare.

Idag var jag och min huskompis Tori och skaffade skolböcker. 230 dollar senare så kände vi att det här var ju inte alls speciellt kul. Då åkte vi till ett glasställe för att tröstäta lite. Succé. De hade så man kunde välja vilken smak på glass man ville ha och så kunde man blanda i lite vad man ville, typ Oreos, nötter, choklad. Ja, allt möjligt. Jag tog M&Ms och cookie dough. Som sagt, succé.

I helgen har jag försökt vara extra social. Det är krävande, men det krävs. Hehe. Man måste ju liksom ge rätt mycket i början, nästan bjuda in sig ibland. I alla fall måste man tacka ja till nästan allt man blir tillfrågad att göra, vilket i helgen har inneburit en välgörenhets-car wash (vi hjälpte nån organisation för funktionshindrade barn att tvätta bilar i utbyte mot frivillig donation, tydligen vanligt med sånt här men som svensk känns det spontant lite sådär prettorelli), glassätning, film och en liten fest. Nog sagt.

Har min kvällsskype med Annie just nu. Hon är solbränd och fin och ger mig energi. Så skickade hon just en väldigt användbar länk till mig, nämligen till en sida där man kan strema massa filmer. Yes. Så det är så man överlever? Nu försöker vi komma på saker som är bättre här än hemma. Hittills har vi kommit på mataffärernas öppettider. Annie föreslog alkoholaffärer, men det är ju lite både och. Kvitton från boklåningsaffärer är i alla fall inte bättre här. Under rubriken "träd för en hel regnskog".


2 kommentarer:

annie sa...

gulle dig! puss på lill kinden!!!

Anonym sa...

Ja det var ett kvitto som heter duga:) Puss, sitter här i morgonen och kollar mail, FB mm. Regnar, Castro kom just in. Inte sandalväder lägre. Jag som ÄLSKAR mina fina sandaler:(