onsdag 14 november 2007

Nattlig konstruktivitet

På natten är man som smartast, på natten kommer alla bra idéer. Kan bero på att man har tid då, att tänka på allt man inte hinner på dagen. Till exempel årets topp-20-lista eller pp. Men nej, man är smartast på natten. Även om man tänker mitt på dagen blir det inte lika bra då. Därför är jag uppe lite för sent nästan jämt.

På labben idag mätte, vägde och skar vi upp hjärnorna på massa, närmare bestämt 49 stycken, siklöjor. En konsekvens av detta är att mina händer luktar mmmmyspys. Sen hittade vi en abborre som jag hackade lite i, och i magen på den hittade vi ett siklöjalik. Usch. Fisk i fisk skulle man kunna säga.
Jag gillar detaljer, nästan lika mycket som jag gillar nätter. Detaljer gör liksom saker djupare.


Igår fick jag en finfin överraskning! När jag kom hem och skulle kolla posten låg ett mycket intressant kuvert i brevlådan, adresserat till mig. Hmm, tänkte jag. Det var bulligt och när jag såg BIF-klistermärket på fattade jag vad det var! WEEE, TYP det roligaste i år, haha. Det gamla må vara borta, men det nya är riktigt riktigt hett. Kidde är fan kingen aså!

Inga kommentarer: