lördag 5 januari 2008

Giganstiska sängen

Tro det eller ej men jag har gjort det omöjliga! Jag har nämligen rest bakåt i tiden!!! Eller jaa typ 8 timmar tillbaka genom att bara flyga på andra sidan jorden!!! ;) Å om man skulle ta å flyga ett antal varv runt jorden så borde man ju kunna se Jesu födelse!!!! ;)
Nytt rekord! Aldrig tidigare har jag varit uppit så länge som gårdagen/idag, 30 TIMMAR! Inte illa och inte nog med det Fälle å jag visste heller dock inte när man skulle stiga upp så vi var uppe igen bara efter 3h 45min. Å gissa vad!!!....Självklart så var det ingen annan i laget som steg upp då, men men, vi hade kul å kunde då åtminswtone roa oss med att se SWE-RYS. Inte en allt för het match men vad gör det då SWE vann. En annan stor höjdpunkt över dagens gång var ju så klart vattenpoolo då MITT lag slog Fälles lag ;)
Så det har inte hänt allt för mkt idag, men det har varit lagom med tanke på den "KORTA" tiden vi fick att sova men man kan ju inte påskynda ett flygplan som ständigt skjuter upp avgången. Så äntligen ska vi få sova :D Med GLADA, SMARTA, Hälsningar Mirre från den utvalda vinnaren bland både "Årets FLOSKEL" å "Årets PLUGGO"!!!!! Hur i H E kunde jag få dom benämningarna!!??????? God natt ;)

Fallw här.
Ja jag blev faktiskt lite besviken ang årets pluggisar. JAG KOM INTE ENS MED PÅ LISTAN! Vad ska det föreställa? Fråga bara Grahm... Tycker iaf att jag borde kommit in som god trea.

Dagens polomatch var inte alls rättvis, vi hade ju faktiskt Idol-Hanna på vårat lag. Nej men skämt åsido. De hade Mirre, inte vi. Det var skillnaden. Som Hanna sa "Men det är ju för fan fusk, det är ju som att Mirre bara går i en vattenpöl!". Dessutom fuskade Terho, han körde med fasthållningar, PLUS att han dränkte Hanna!

Folket har just dragit från vårat rum (man får vänner när man har dator med sig). Vi hann med att spana på halvnakna kanadensare genom kikhålet till dörren bland annat. Trevligt. Träningen idag var seg, det kändes att man sovit lite för lite (både förseningar och för tidig uppklivning som Mirre nämnde) och rest i inte 24 timmar, men i 30. Shit...

Idag: Jag och Mirre insåg hur ganska stort det är med hockey i Kanada genom att kolla på tv. Dessutom blev vi smått nervösa när vi kollade Sverige mot Ryssland på nån sportkanal (TSN säger Milroy) och de annonserade om vårt VM och vart man kan köpa biljetter... Aaaah!
Imorgon: första matchen, träningsmatch mot GER, 21.30. Vår tid alltså.
Sen: bilder
Nu: Gonattgonatt

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mirre o fäll...kul att man kan läsa här hur ni har det där borta... har ni nån aning om man kan följa era matcher online på nätet? / Emelie Å

Anonym sa...

Hej pluggisar! Hör att ni har det kanon med kanadickerna. idag ska vi spela träningsmatch mot lejons A1or men ni får se till att vinna mot deutschland! puss kaag

Mamma Mu sa...

Men GUMMAN!
Äntligen hittar jag ett livstecken från dig!!!! Ozzy hjälpte mig att hitta bloggen. Gud så trötta ni ska vara... Brås du det minsta på mig så är du knockad i två dagar.

Skulle du snälla gumman kunna vara så snäll och skicka mig ett mail. Du vet väl min adress??? Jag och O har väntat på att få höra hur allt är...

Jag håller tummarna att allt ska gå som geschwint (som din farmor brukar säga). Spela smart och spara kroppen till andra arenor i livet.
PS: Kalla vann hela Tour de Ski och kommunalrådet från Pajala och hennes pappa var där och hejade.
Men nu är det ER vi håller tummarna för !!!!!!
Pappa sitter på flyget över till Chicago/Calgary... Puss

Anonym sa...

Kör hårt nu! Precis som på de gamla goda dagarna då vi var små tafsande lagkamrater ;) Många fina tacklingar från mig nu va? LYCKA TILL!

Anonym sa...

Hörru, MuHanna

Nu är jag i Calgary.

Var bor ni? Köp ett PrePaidkort så man kan ringa dig.

Mamma Mu sa...

Hej MuTrik

Be nu din dotter höra av sig till sin snälla mor.

Puss

Anonym sa...

http://www.swehockey.se/t2.asp?p=65501&x=1&a=1118001

och

Junior-VM för damer U18 startar i dag
Sverige spelar sin JVM-premiär i dag måndag mot Schweiz klockan 16.00 lokal kanadensisk tid.
De matcher som spelas i Father David Bauer Arena ska kunna ses via websändningar på Internet från www.hockeycanada.ca
Resultat och statistik från JVM återfinns på internationella Ishockeyförbundets sida: http://www.iihf.com/channels/iihf-world-womens-u18-championship/home.html


Det är givetvis Canadas och USA matcher som spelas på Father David Brown Arene + slutspel och finaler.

Anonym sa...

Nu tycker jag det var längesedan ni uppdaterade här. Grattis till segern, skönt som fan!
när ni möter USA så sitter vi här hemma och tittar på er på webb tv så då får ni jäklart visa jänkarna!!

puss kaag

Anonym sa...

Sweetseger fälle, grattis! Keep on going! ;)
Spanar in matchen på websändingarna imorgon, så I'll be watching you!