onsdag 30 januari 2008

Louis Vuitton

Vad är definitionen för väska? Är det att den kan stängas? Jag kom iaf i en diskussion idag fram till att en väska med trasig dragkedja eg har kvar sin funktion, men om definitionen av väska är att den ska kunna stängas gör det att en väska med trasig dragkedja är en trasig väska. En väska med sliten dragkedja är dock inte en trasig väska eftersom en sliten och trasig dragkedja inte är samma sak.

En påse är isf en container som inte går att stänga; en påse som går att stänga=en säck. Detta gör att en väska som inte går att stänga=en trasig väska=en hel påse!

Eftersom biologiprovet ska skrivas inom en väldigt snar framtid har det mesta kretsat kring alleler, DNA, m-; t- och rRNA, gener och mono-/polygena egenskaper idag. En fundering som dök upp var varför zebror egentligen är svarta och vita, jag menar det är ju inte direkt så att savannen bakom dem är svartvit! Hur som helst kom jag på det, så det är en liten utmaning till alla tävlingsmänniskor. Google är doping!

Idag: gjorde en fuskis med felaktigt dokument
Imorgon: is igen!
Fredag: Gävle

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att zebrorna är randiga för när lejonhonorna jagar dem blir lejonena helt virriga när de ser en massa streck överallt ;) Detta funkar dock bara när zebrorna springer i en klunga! ;)

Anonym sa...

De flesta djur ser svart vitt...

Anonym sa...

Jaha.. :( Då funkade inte min plan, jag som tyckte att den var så bra! :( Haha

Anonym sa...

Jag tycker vi kommer in på lite existensiella problem här. Om ingen säger att det är en väska, är det då en väska? Jag tror en väska är en väska när man inte kan använda den till någonting annat än att stoppa grejor i. Typ..

Anonym sa...

Nej, jenny har rätt. Lejonen kan inte skilja ut ett specifikt byte ur flocken, för ränderna förvirrar dom. (Det har dom sagt på animal planet ;)

Anonym sa...

JA, jag hade rätt!:D Lyckan är gjord :)