torsdag 21 februari 2008

Fällman, aka "Mallan"

Mimimimi, igår skämde jag ut mig, men jag och Cow kom på att vi ska ha Mirres rådjur som sms-signal. Garanterat originellt.

Åter till utskämningen. Jag, Fallw, gårdagen till ära Vikarierande Assisterande Kapten (VAP), skulle mycket stolt och med högt huvud in på isen först av alla i Modohallen igår. Det började med att jag var en millimeter från att ramla ut på isen medan båda lagen stod och väntade på att vaktis skulle stänga the gate. Lite jobbigt, men det skulle bli värre, ooh vad det blev värre!

Jag ser att en tvilling närmar mig, och medan jag försöker klura ut vilken av dem det är jag just ska hälsa på, tappar jag bort koncentrationen litegrann, hälsar, och åker till fel bås... FEL BÅS!!! Jag försöker alltså lämna mina klubbor till Modos mattis. Innan jag fattar att jag är fel har väl ungefär halva Modo hunnit stå och skratta ut mig i en kvart. Eller iaf mattisen, Nevalainen och Mill.

Detta skyller jag på:
  1. Är van från Ullas att använda det vänstra båset.
  2. Mattisen var vår mattis på regions.

Denna mattis försökte även efter matchen värva mig, men jag kom fram till att röd inte är min färg.

Ser nu att jag faktiskt skrev "VAP" och inte "VAK", ungefär som Debbis med "Men Paj om du är med blir det ju HAJ..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaaa, orka skylla på någon Fällman. Du är helt enkelt inte smartare;)

Anonym sa...

Du passar visst i rött.. hade du inte en röd tröja på dig sist du var i Ö-vik?! :P