onsdag 18 juni 2008

18:e juni

Just precis nu ligger jag ute på bastualtanen och steker. För det är en bastu vi har här på baksidan, för dig som en gång undrade haha. Det är sjukt fint väder och bara några ynka moln på himlen, fantastiskt är det enda man kan säga. Imorse sprang jag intervaller i skogen och höll på att avlida av värmeslag, så jag sprang till Trolltjärn för att ta ett dopp när jag var klar. Vattnet var skönt men lite äckligt eftersom det var fullt av pollen, blä. Minuspoäng för det. 18e juni blev jag alltså av med denna sommars badoskuld. Nu slípper jag känna pressen.

På lördag fyller jag 18 år. Det är stort men eg inte. Jag ska spendera min födelsedag i stugan i Pello, känns på ett sätt trist men samtidigt är det så många som är borta över midsommar och så. Fest får bli en annan gång, den som vill komma kan ju anmäla sig höhö.

Ikväll är det Sverige mot Ryssland och jag tror faktiskt Sverige vinner. Mitt tips är... 8-5 till Sverige. Blir det vinst blir det segerbad för mig och Joyce, kanske inte i Sergels fontän, men ändå. Rondellfontänen vid Kulturens hus duger fint för oss småstadsbor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Jonna! Måste kännas underbart skönt att vara myndig?! -LRA