onsdag 25 juni 2008

Bajsa den som Beckham

Det ordnar sig. Det är bara jobbigt tills dess att det ordnat sig. Jag försöker bestämma mig, det är svårt. Det gör ont också. På alla sätt, hur man än tänker så är det något som inte känns riktigt lika bra eller som gör så det rent hugger i hjärtat.

Jag vill tillägna dig en låt, musik betyder så mycket för dig. Men jag har ingen bra att välja. Jag vill att det ska vara så perfekt att det nästan blir en press. Jag tillägnar dig musiken istället: alla toner och alla åttondelar; alla rytmer och trioler; alla ackord och basgångar; alla stick och alla melodiösa och trallvänliga refränger. Jag vill välja en låt som är vi, du kanske kan hjälpa mig? En som jag kan lägga in överallt, gömma i hjärtat och alltid ha till hands.

Det är som att det lättar, fast samtidigt är det lika skrämmande. Som att cykla i en vattenpöl utan att ha en aning om hur djup den är. Den kanske tom är fylld med småspik?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert, vem skriver du till?

Anonym sa...

ibland önskar jag verkligen att du tyckte om mig sådär mycket

Anonym sa...

Många anonyma som vanligt ^^
Följer du med till Järvsjöby? :)

Shellfitt sa...

precis, det var det där med anonymitet...;) jag vet inte riktigt, när far ni?

Anonym sa...

på måndag. mer vet jag inte.. men du måste komma! :P

Anonym sa...

du skriver som sagt sjukt bra! och nej jag vet inte varför jag av nån anledning kommenterar ett såhär gammalt inlägg, men jag klickade runt lite random på din blogg och hamnade på just detta inlägg och tyckte att det var värt att kommentera. så.