tisdag 17 juni 2008

Reseguiden:

Hej igen blogg. Blogg med stort B, för du är som mitt barn och de flesta barn har namn. Hej Blogg! Förlåt att jag inte ägnat så mycket tid åt dig den senaste tiden, jag har helt enkelt inte haft tid. Fast jag väljer att kalla det att jag gett dig en liten semester, sommarlov. Skickat dig på charter till Menorca (HAHA sjukt kul) och låtit dig glassa ett tag medan jag slitit och gjort Sverige en snabbis.

Först ut på min runda var Ö-vik. Mycket trevlig stad med trevliga människor. I Ö-vik (Örnsköldsvik!) spelade jag och Paj bollspel (innebandy, en-gång-i-väggen med EM-lagen) och stod på händer, åt lax på en stekig balkong, gick fram och tillbaka, åt glass som rann och hängde med modoiter. Fint.

  • 55 243 (31 dec 2006) invånare i kommunen.
  • Har massa ishallar, ungefär 1 000 000 per capita.
  • Har en gågata och trevlig hamn

+ för:

  • Hoppbacken. Coolt
  • Fotbollsplanket på Valla. Coolt
  • Raggarna vid Statoil. Höhö
  • Joyce säng. Skön
  • Brottning. Kul
  • Coop. Det är där det händer

- för:

  • Statoils öppettider! Inte coolt
  • Alla backar. Jobbigt
  • Raggarna vid Statoil. Eeeh?
  • Joyce kudde. Nackspärr frågetecken?

Ö-vik får: 4 av 5 "F".

Andra anhalten var Gävle, mycket trevlig stad den med. Gävle är litelite större än Ö-vik. Här körde jag/vi brottning, åt glass med Madde x 2 plus Kiddo en gång , sov på luftmadrass, kramade katter, gick på promenad, hjulade/GICK på händer(!!!) och träffade Stina Nohldén.

  • 92 681 invånare i kommunen
  • Har också ett par ishallar
  • Har Gevalia och Ove Molin, höhö

+ för:

  • Fiskarna i vattnet vid tågstationen. Vildmarken möter staden
  • Mamma Agnet(h?)as fotbad. Skönt
  • Julbocken. Coolt
  • Brottning. Kul
  • Shell. Glass

- för:

  • Alla brats/schleek på stan. Urk.
  • Enkelriktade gator i centrum. Krångligt

Allt som allt ger jag Gävle 4 av 5 "F".

Hemma i Luleå igen efter utflykt, skönt även om det var trevligt att leta efter kändisar på Arlanda osv. Luleå får: 5 av 5 "F"

Inga kommentarer: