torsdag 5 juni 2008

Ekorrberg

Nu är det juni och stekigt väder, det hurrar vi för! Några andra som hurrar är alla satans studenter som man bara vill ha ihjäl för man är så avundsjuk. Det kan vara nästintill smärtsamt att se dem tjoandes i sina vita kläder och studentmössor. Men, de är kanske värd det nånstans trots allt, så de förtjänar nog kanske ändå ett hurra. Så, HURRA!

---

För några veckor sedan vaknade mina föräldrar för de trodde det var inbrottstjuvar utanför fönstret. Det var det inte. Det var ekorrar som bor under vårat tak, tjoho kan man tänka men eg inte. Imorse satt jag och bror och stekte på bastubron när en litenliten ekorreunge dyker upp. Den hade ingen koll alls eftersom den skuttade fram till och satt alldeles nära, helt galen. Sen ett tag senare när Patrik F kommit ut kom den igen och då kunde han klappa den på nosen, märkligt också. Nu när jag satt ute och stekte (vill inte ligga efter även om jag genetiskt sett har sämre förutsättningar än vissa andra) märkte jag att det inte var en, inte heller två, utan tre små ungar som bor på våran tomt! De har nog ingen mamma eftersom de springer runt på marken och håller på och beter sig som allt annat än ekorrar. De kanske inte ens har nån mat alltså. Dessutom tillhör ju Castro, aka Killer Cat, familjen, vilket är ett rätt stort minus för dem. Men, han har utegångsförbud tillsvidare.
Iaf förtjänar alla ett namn, och vore inte mer passande eller självklart än Piff, Puff och Joyce? Traditionen fortsätter alltså. Joyce är den som klättrar till vänster, eftersom den där visar att den är lite mer äventyrlig och vild, precis som vi alla vet att Joyce är.

Inga kommentarer: