söndag 22 juni 2008

The squid and the bajs

Stugan är mysig. Där bara är man, inte mycket mer eg. Men! Man kan göra saker också, om man känner för att vara aktiv. Tex kan man kasta pil (eller dart om man orkar men det är jobbigt för man måste använda sin mattehjärna), fika, bada bastu, fara ut med båten och inte få fisk, leta maskar i slänten, fika, titta på kossorna i laggårn, fara till Finland och inte gå på alko, fika, inte titta på jättespännande fotbolls-EM, hälsa på renarna och kanske ta en fika.
Faktiskt lyckades jag och Sanna i helgen tävla i nånting utan att bli ovänner! Vi gav upp det där med tävlandet för ett ganska bra tag sen när vi märkte att det inte eg var så värst roligt att bli arg på varandra (nån måste ju liksom förlora), så det var faktiskt rätt bra gjort för att vara oss. Här till ovan: Cow iklädd stugmjukisbyxorna, väldigt fokuserad.
I stugan fyllde jag även år. Det var trevligt men samtidigt kändes det som man borde gjort nåt annat när man faktiskt fyllde år, men som sagt det kan man ta senare. Iaf tycker jag att det inte vore så värst mycket begärt att faktiskt få en fisk om man nu fiskar på sin egen födelsedag. Det verkade fiskarna tycka som inte alls var intresserade av våran slitsamt framgrävda mask. Men senare på kvällen hörde vi av några andra storfiskare att man ska använda drag och inte mask för att få fisk, alltså var det där skon klämde.


Slutligen måste jag även hylla Kajsas röstbrevlådeinspelning med att visa hennes årsbarn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

bajs wars

kaj sa...

Haha!! I den stugan skulle jag lätt vilja bo, är den belägen i Pello?

Shellfitt sa...

ja det är den absolut. men alltså kaj men det är utedasset, hahaha! men du skulle nog kunna bo där ändå om du ville, det är ett rätt trevligt utedass, det finns ett kollage med massa folk på, bland annat en clown och en gubbe som gapar. hemtrevligt värre

Anonym sa...

hej trevligt dass an vend det

Anonym sa...

hej jag blir skit nödig av attse dasset nu måster jag skita