lördag 13 september 2008

CornerOne

Imorse skulle min mamma ha kommit på besök fast hon kom lite senare istället. Så ja. Med sig hade hon massa sylt från farmor/mormor, cykel, köttfärssås, köttfärsbiffar men ingen gitarr. Alltså Maggan A kom på besök. Jag märker att hon är ganska poppis bland mina vänner, särskilt hos en viss Joyce. Erhm. Vi for runt i bilen och jag visade alla sevärdheter, tex skolan, Swedbank, hamnen, Hörnett (vi såg en viss emmanordins mamma och syster), Kempis, Domsjöfabriken och Varvsberget. Ja listan kan göras oändligt lång. På Varvsberget fick vi även ett infall att äta middag. Fläskfilémedaljonger med stekt potatis, ädelostsås och jordgubbs-/hjortronparfait med grädde till efterrätt. Mums. Tyvärr var jag klädd som världens slusk i skitiga CCMbrallor och snyggsnygg Volcomöverdel. Fast vafan, betalande kunder liksom. Nämnde jag förresten att jag körde? Jajemensan. Jag borde fasen få ett körkort på momangen...

Eftersom alla människor är på den där campen i Nordmaling är det väldigt tomt på Valla och överallt. I omklädningsrummet var det bara grejer på 6 av 22 platser. Helt sjukt. Det här är faktiskt första gången vi 90:or inte är med på nåt sånt där regionsevenemang och samtidigt som det är skönt med en ledig helg inser jag att jag nu blivit en av de där gamla tanterna. Nu är man inte längre aktuell utan kan sälla sig till den skaran som hör till det förgångna. Gammtanterna. Eller ostarna.

Idag: pratat, pratat, pratat
Ikväll: Madde, du är så rolig!
Imorrn: vakna
I helg: Ullas

3 kommentarer:

bjork sa...

haha! fällman du är inte så dum du heller. vi kommer att ha sååå roligt i helgen. som jag längtar. jag säger bara: du är söt...

Shellfitt sa...

hahahahaha, ja du är verkligen söt.

Anonym sa...

Alltså. Johanna! Har du ingen annan bild på mig??? Nog för att du lyckats fånga mig i ngt så ovanligt som städtagen (och det ser ju så rekorderligt och bra ut så jag blir riktigt impad själv), så ser jag ju för dj-igt ut. Jag kan faktiskt se helt FIN ut ibland!!!!