måndag 15 september 2008

Hel och ren och tight

Det är skillnad på att själv känna sig annorlunda och känna att alla andra är annorlunda. Det är en fråga om inställning. Jag tror jag väljer att säga att det är annorlunda. Mindre ööööööh och mer iiiiiiih. På nåt sätt. När alla vardagliga samtalsämnen känns så fruktansvärt uttjatade och ointressanta att man lika gärna skulle kunna sova. Sova, sova, sova. Men det väljer man också själv, hänga med eller sitta och stirra åt vänster. Eller höger. Jag väljer oftast vänster, i korsningar och om det finns två alternativ. Vänster är bra för mig. Fast ibland är det så skönt att bara stänga av och låta omvärlden göra vad den vill, plugga in lurarna som eg inte ryms i mina öron och lyssna på nånting annat än skräp.

Hanna Fahl är bra, synd att hon bara sänder skräp.


Idag saknar jag Luleå; hemma är det så härligt platt.

Inga kommentarer: