tisdag 23 september 2008

Stopptid

Jag älskar historiska porträtt. Det finns nånting så spännande med att få en inblick i hur det var på en tid som är omöjlig att få tillbaka eller återskapa, skitlångt innan man själv ens var påtänkt. På den tiden människor såg på idrott inte på tv utan på plats och på den tiden tröjorna var fria från reklam och såg ut att vara gjorda i centimetertjockt ylletyg. Min förkylda morgon har jag tillbringat framför SVT play med Hockeykväll, Sportspegeln och nu ett tiotal klipp från Stopptid. Man får lite perspektiv på nåt sätt och blir inte minst allmänbildad, till exempel vet jag nu att de första Paralympiska spelen hölls i Ö-vik.

Heja public service.

1 kommentar:

Anonym sa...

påtänkt, de är ett gulligt ord de.. trode bara de var min pappa som använde de, men ack så fel jag hade ;)