måndag 8 september 2008

Nord/syd-vändningar

Tillbaka från en helg i Finland med många nya erfarenheter i bagaget. Till exempel har jag nu sett att Finland inte bara är ångest och igenslagna affärer (ja det är ju inte dirket partystämning i finska Pello...) utan att det kan vara riktigt livat. Jag och min roomie/backkollega Emma E (som, förutom när hon skrämde mig tre gånger samma kväll, för övrigt tog hand om mig på ett väldigt fint sätt) trodde nämligen att det blivit krig och att ryssarna anföll när det var någon sorts fyrverkeritävling i Helsingfors. Sen kom jag på att vi ju faktiskt inte var i Georgien...

Kom just på att jag måste handla. Eftersom jag gillar listor kan jag ju faktiskt berätta vad jag ska handla:
  • krossade tomater
  • lök
  • mjölk
  • deo
  • ketchup
  • fil
  • broccoli
  • majs (maaaajs)
  • blodpudding
  • oregano

Det ungefär svåraste i världen är att komma på vad man ska äta till middag. Det blir mycket korv. Kyckling och ris med currysås. Idag ska jag äta blodpudding tänkte jag, det är ju faktiskt ganska gott. (Apropå vadsomhelst såg jag och emmanordin världens äckligaste dokumentär igår på Arlanda Hotellby. Möte med en kannibal hette den och den gick rätt så mycket ut på att en man i Tyskland letade en kille som kunde offra sin kropp till att förverkliga hans högsta dröm. Sjukt. Det ännu sjukare var att det verkade finnas många som kunde tänka sig att bli uppätna av honom. Uuuuh. Üüüüh.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänkte skriva någonting smart, men det kommer inget.