måndag 22 september 2008

"Nä men... Tack för fikat."

Sanna och Madde är tillbaka hos mig efter Ullas men jag är inte där utan naturarn är på sin webdesignslektion och lär sig om bildhantering. Fast de överlever nog på Valla, även om det är lite läskigt till och från. Det är jätteroligt att träffa lite annat folk än man är van vid och särskilt när jag och Madde har så många extremt roliga saker att skratta åt. Hahaha. Haha, ha.

I helgen kom massa gamla AIK:are till Ö-vik för att vara med eller kolla på Ullas. Sjukt roligt. Stina och Kalle spelade in en film under helgen och jag gjorde en stabil intervju som bidrag. Brynäs vann och det var tråkigt men samtidigt var det roligt för Saj, Kaj och Lunk fick vinna mot Modo för första gången. Kul för dem. Efterlängtat, oja. Dock lär det nog dröja ett tag innan det inträffar för mig. Höhö.

I förra veckan skrev jag en dikt. Det var skönt. Jag kunde inte sova och hade en miljard tankar i skallen men direkt jag blaskade ner några av dem blev det genast skönare i hjärnan. Även om det inte blev bra. En sak har jag lärt mig och det är att man helst ska undvika att läsa det man skrivit efteråt eftersom det oftast känns så fånigt och... äckligt. En sak: Amelia har faktiskt rätt, det känns mycket bättre att skriva på datorn än på papper. Undrar förresten om den hemliga bloggen fortfarande finns? Jag har iaf inte hittat den... Tacksam för ledtrådar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den finns kvar, men jag skriver inte i den. Jag har blivit så paranoid. Sanningen kan inte ens komma fram i hemlig form längre. ;D