onsdag 24 september 2008

Låt mig berätta vart jag kommer ifrån

Min andra sjuka dag har varit lot's of fun. Jag har sett på amerikansk fotboll, spelat NHL 2003 (!) och sett An Inconvenient Truth. Mycket givande och spännande. Kan nämna att jag i NHL 2003 traditionsenligt spelade med Pittsburgh och självklart värvade till mig min och Valles favvosnygging Kenny Jönsson. Filmen gjorde mig självklart upprörd och samtidigt uppgiven. Hur ska man nånsin kunna få alla länder och alla korkade politiker att fatta vad som är viktigt och samarbeta för att försöka hindra oss människor från att förstöra för oss själva. Idioter är vad vi är. Gud vad jag längtar till 2010. Jävlar vad jag ska rösta. Rösta hårt!

What gets us into trouble
is not what we don't know
It's what you know for sure
that just ain't so

- Mark Twain

Imorgon ska jag fara hem, till Luleå, L-town. Det finns inte såå mycket att göra här på Valla när man är sjuk så jag kan ju faktiskt lika gärna fara hem nån dag tidigare. Pappa har beställt biljetter till matchen mot HV på lördag och på fredag ska jag kanske vara med Malin så det blir mycket mys i helgen. Det ska bli oerhört skönt att sova i min egen säng igen och slippa bli väckt av en kines som skypar hem på högsta volym... Pucko. I allmänhet är jag ordentligt less grannarna här i min ände av korridoren; de lever om på konstiga tider, duschar så varmt att badrummet blir översvämmat av kondens och dessutom aldrig städar vardagsrummet. Puckon, återigen.

Vad less man blir på allt jävla folk som hela tiden måste veta allt om alla...
- Joycefin Renberg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du kommer upp.
Ifall du skulle få en minut eller två över, så kan du ju höra av dig. Du måste inte, dock. :)

Shellfitt sa...

självklart ska jag göra det! tänkte komma förbi en sväng på skolan och se om ni sköter er;)