lördag 27 september 2008

Mollipect

Luleå är lika blåsigt som vanligt och det har inte hänt mycket förutom att det tycks ha blivit mycket större. Eller så är det jag som är van vid Ö-vik. Hur som helst kändes det som en storstad och det har tom gått så långt att jag igår sa att jag skulle shoppa i Luleå...

Jag har träffat massa gamla folk och hunnit med att äta lunch på skolan. Där var det fullt av 92or. Läskigt. Sen var maten också sämre än vad den var förut, Malin skvallrade om att kvalitén bara blir sämre. Men det verkade inte hindra Joyce som utan dåligt samvete gick och snyltade (nästan stal) massa mackor från Luleå Kommun och Staren. Fy!

Efter inspiration av Cow har jag börjat ladda ner min favoritfilm från när jag var liten. Pippi på de sju haven är en riktig klassiker, måste bara se sekvensen med den bästa filmrepliken man visste på den tiden. Från när Pippi, Tommy och Annika har byggt ett flygplan och de råkar flyga över en... VULKAN! De ska alltså svänga undan den:
A - Det gåår inte, spaken sitter faast!
P - Då kör vi rakt igenom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag har också den filmen! :)

Anonym sa...

men så härligt att höra. den är hur skön som helst, och nu är den också färdignerladdad;)

Anonym sa...

åh, värsta nostalgifilmen!

Anonym sa...

hallå, det var inte bara jag som snyltade! förresten borde man få snylta hos sin hemkommun, det är ju samma sak som att äta en ostmacka hemma..