torsdag 1 januari 2009

Fallws 2008

För att man inte alltid bara ska gå på; för att lära sig; för att inte glömma bort allt det faktiskt viktiga bland all vardag; mitt 2008:

1/1 2008 började i Skellefte - bilden är faktiskt tagen 2008-01-01, 00.00. Odengudinnan är med vid tolvslaget, antagligen, lika naken som alltid, förmodligen. Precis samtidigt en önskning, nåt så gulligt som jag knappt hört förut, som "avslöjas" exakt ett år senare. Jag smälte!


2/1 - 14/1 JVM: Hej och hå, jag, Mirre och Pajsi for till Calgary och det slutade med att vi fick stryk ett sämre lag i bronsmatchen, jävla Tjeckien. Dock var vi otroligt heta. Det känns lite bittert att vara för gammal och inte få en ny chans, men man kanske får vara glad att man iaf inte är 89:a...

8/3 Puss på min!


15/3 Det som kom att bli min sista match i AIK slutade med ett matchstraff, en månads avstängning, en bruten käke och en hjärnskakning - ironiskt nog mot mina blivande lagkamrater. Dessutom var jag tvungen att efter matchen kissa i en burk tillsammans med Grahm, Mirrefirre och Hadja. Herregud, jag som bara ville försvinna. Dagen efter kollade vi hockey på ladan och jag ringde ett sjukt jobbigt samtal men det gick med lite support. Efter det städade vi ur det sista ur omklädningsrummet och självklart grinade jag som en idiot.


1/4 AIK lägger ned vårat lag och vi har sista isträningen i U-hallen. Sjukt sentimentalt och något man inte glömmer i första taget. Jag tog massa bilder på oss, här jag och Mallan, och grät en skvätt på isen. Äkta Fallw?


21/6 fyllde jag 18 år, vilket är rätt stort men ändå egentligen överskattat. Jag och Sanna kastar pil i stugan och har FET ångest efter ett besök i finska Pello.

29/6 Det var en fin kväll faktiskt och jag satt utanför Lunkans trapp och stirrade i en halvtimme innan jag ringde till Leffe Edman och berättade att jag skulle komma till Modo.

21/8 Jag flyttar till Ö-vik samtidigt som bror far ner till Uppsala. Det regnar hela jävla dagen och pappa svär över blöta flyttkartonger.

6/9 Första A-landskampen i Finland och EmmaE tog hand om mig på ett förträffligt sätt, förutom när hon samma kväll skrämde mig tre gånger. Fan! Minnesvärt är helt klart när vi trodde att ryssarna gått till anfall och vi kutade ut i korridoren i sovkläder, jag råkade låsa dörren med alla nycklar på fel sida av dörren och vi inser att det faktiskt bara är nåt sorts finskt firande med fyrverkerier och inte alls fullt krig. Bilden är dock från Burlington, men den var ju sjukt snygg så vafan. Matcherna gick relativt bra, särskilt första bytet där jag lyckades passa fel, ramla OCH bli tunnlad. Höh!


21/9 Sanna, Kajsa och Lunkan fick vinna över Modo för första gången i sina liv och det kändes väldigt märkligt att tillhöra det förlorande laget med tanke på det mesta. Första gången sen den där gången i Rosvik som man var varandras motståndare också, mixed feelings3000.

28:e september

25/11 Min "blessing", som man symboliskt kan säga. Helt klart en av de svåraste men bästa grejerna jag gjort under året. Denna kväll blev jag även buddhist för några timmar, vilket faktiskt kändes ganska bra. Mest kom jag väl fram till att jag inte vill vara den som står emellan, det låter jävligt cheesy men kärlek är fint och den vill jag inte hindra. Kyss för den, kyss på er.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var med många bra saker där =) Snygg bild då du ligger i målet... Det glömmer man inte;)