lördag 18 april 2009

Bellman rimmar på Fällman

Imorgon ska jag fara till Ö-vik igen. Det har varit trevligt hemma, inte partykul, men absolut värt och trevligt. Pappa for till San Fransisco i torsdags och det sög, förutom det och orkanvindarna på cirka 2000 m/s på Bergnäsbron idag har det mesta varit okej. Eller, bra ska jag säga. Jag har tom träffat mina kusiner två gånger, dubbeltumme alltså.

Jag hoppas att Joyce ska till Ö-vik imorrn också, annars blir det en jävligt seg resa hem. Kjl. Brallan skulle nämligen stanna hemma och fira sin mamma så hon skolkar två dagar istället för att kunna spela in en ny, snygg film med mig och Joyce på bussen. Fast mammor är viktiga, så jag förstår prioriteringen även om det måste ha varit ett sjukt tufft beslut att ta.

Idag blev jag arg på våren. Våren ska inte blåsa en över räcket på en bro och den ska definitivt inte vara så bajsig. Fast det ska den visst förresten, för Joyce kom på att framsmälta hundkorvar också är ett säkert vårtecken (troligen ett av de säkraste). Bajs, bajs, bajs alltså. Apropå Joyce (inte bajs) tipsade jag henne om Mannen utan minne som gick på SVT ikväll. Speciell film med stel dialog och vackert foto. Den som sett den kanske håller med om att stämningen är rätt liknande en Stenmarkruta. Fast kanske inte just den här.

Inga kommentarer: