onsdag 1 april 2009

April, april, 2.0

Ikväll vann Piteå IF sin allsvenska premiär mot Kristianstad, och jag ser på Kuriren att både Antonia Göransson och Lena Blomqvist spelade. Båda var kingen när man mötte Norrfjärden och Hornskroken när man var liten. Men shit, allsvenskan, tänk vad olika vägar folk kan gå.

Jag och Joyce har haft en riktig toppendag idag. Först träffades vi lite, sen träffades vi mycket, sen träffades vi mycket igen. Hemma hos Joyce på eftermiddagen spelade vi lite hockeyinnebandy i hallen och jag klädde ut mig till pirat, asnajs.

I filmen visar Joyce upp snygg målvaktsteknik, typisk för en Russian goalie anno 1970-nånting eller en landhockeymålvakt på nån parkering eller cykelväg i Luleå runt '97. Jag säger bara, passa dig Carol, för snart kommer du vara ifrånsprungen av inte bara gårdagens tränings målvaktshjälte utan även av vår nyaste och klarast lysande målvaktsstjärna – Joyciboys Nilsson.

-:-:-

En eloge till Brallan som bakade specialmuffins endast åt mig. Supertack!

3 kommentarer:

Paj sa...

Observera fäll att Lena Blomkvist är min kusin :) därav min otroliga skicklighet i fotboll

Fallw sa...

ja men jag vet ju det, förstår att det ligger i släkten...!

Joyce sa...

jag måste ha russian goalies i släkten.