torsdag 16 april 2009

Plötsligt händer det

Igår hittade jag en oskrapad vattenmosig trisslott i snödrivan här utanför. Den var lite skadad på kontrollrutan, så jag vet inte om den skulle vara giltig och därför vågar jag inte skrapa den. Tänk att vinna en miljon direkt på skrapet och gå till Konsum och få veta att den var förstörd. Nej tack! Den ligger och väntar och torkar på elementet i köket, skickar ondvågor på en när man kommer in i rummet och försöker få mig att skrapa den, men icket! Jag är stark.

Det är lustigt att komma hem, efter en dag känns det som man aldrig ens varit borta. Det är helt naturligt att träna på Hälsans, bli hämtad överallt och få lyxlasagne med tre olika ostar i. I förrgår, igår och idag har jag solat på altanen, ett typexempel på nåt som är trevligare hemma än på Valla. På tre tidig-vår-dagar har jag fått chockerande mycket färg, dock bara på framsidan än så länge. Ryggen får jag helt enkelt gömma.

Inget mer, inget alls egentligen. Mest en parantes.

F

2 kommentarer:

Milla sa...

Din steek;)..Skrapa trissen å vinn en mille nu =)

Fälsan sa...

Förväntar du dig att få en del av pengarna?:P(K)