onsdag 12 mars 2008

12:e mars, fortfarande

Jag kom med lite hjälp fram till att idag faktiskt är en bra dag. I två år nu har det mesta i mitt liv kretsat kring Skellefte, mitt AIK och människorna som jag känner där. Det känns bra, tiden går verkligen fort. Hoppas det är möjligt att få ännu ett till år där.

Nu har vi MKU som vanligt, SKITtråkigt. Vi ska planera en exkursion som jag ändå inte kommer kunna vara med på, skidor på Kluntarna. Men, det mest spännande var nyss när vi var i biologirummet och rotade runt. Bredvid våra finfina majsplantor hittade vi en bytta med två afrikanska larver (feta!) och i frysen fanns det massa blodiga påsar som innehöll ögon, hjärtan och frusna renfoster i moderkakor. Hehe. Fast usch.

Apropå det är alla ord som slutar på -kaka äckliga, moderkaka, lårkaka osv. Dock inte sockerkaka. Sockerkaka är gott, så länge den innehåller mjöl iaf.

4 kommentarer:

jenny sa...

... och kladdkaka, morotskaka, äppelkaka, knäckkaka, blåbärskaka, chokladkaka, hakuna makaka,,, hehe nästan;)

jenny sa...

är gott trots att de slutar på kaka... :)

Shellfitt sa...

Haha, sant iofs. Men det är ju liksom kakor på riktigt, allt annat som heter med kaka som inte är ätkakor är äckligt. Fast, Janne snackade ju om att rävarna for ut i skärgården och käkade sälarnas moderkakor... Uuh.

jenny sa...

hoja nej usch!! blä nu får jag såna där rysningsryck som jag fått typ hela den här veckan i matsalen då vi snackat om hälsenor, vålda-tillbaks-tänder osv... tjena