måndag 3 mars 2008

Cross check and report, please

När jag, Paj och Kaj hade vart och kikat på det välsorterade sortimentet, av bland annat reaböcker med Paolo Robertos träningstips, på ICA Maxi i Växjö på fredagskvällen och jag skulle betala mina nötter och min härliga blåbärssoppa, upptäckte jag till mitt stora förtret och enorma besvikelse att mitt jävla kort var försvunnet. Jag tömde hela börsen men inte fasen var det där, sjukt irriterande. Måste ha glömt det på Arlanda. Eller nej! Det är säkert samma tjuv som snor alla mina underställ som även tagit mitt kort. Mupp! Tror inte längre det går att skylla på att allt är Lollos fel. Detta är nåt större, en sorts konspiration mot mig som person. Fifan.

Iaf kom vi hem från Linkin/Växjö i natt, på ladan vid ett och packa upp och i säng vid två. Inte nog med det ska vi tillbaka till Stockholm imorrn, 08.00 går bussen, för att spela åttondelen mot Västerhaninge på onsdag. Jobbigt drygt att vi inte kunde boka om biljetterna och bara stanna där nere i södersverige tills dess att matchen är, men, kom på ska absolut inte klaga nu när vi väl fått en riksserie. Det är väl det här vi har tjatat om i en massa år, så det är bara njuta och le!


Idag undrar jag hur många olika versioner och remixar det eg finns av Sufjan Stevens låt Chicago. Minst 15 tippar jag. Funderar även på dofter, hur de kan framkalla minnen så starkt. Har lånat lite av Sannas deo idag, och den luktar verkligen sommaren 'o7.


Idag: cykla med Kaj

Ikväll: snylta tvättmaskin på Solstigen

Imorrn: åter sydligare breddgrader
Onsdag: VH-AIK
Torsdag/fredag: skola
I helg: AIK-VH (x2?)

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://konstruktioner.blogg.se/1204225168_brev_till_en_av_mina_.html

Shellfitt sa...

nejmenoj. smickrande att nån ens tänker på en.. om det nu är jag vill säga, hehe;)

Anonym sa...

klart det är du. du fick ett lite halvperverst sms av mig förra helgen, va?