fredag 14 november 2008

Back in business

Direkt man kommer hem blir det mindre blogg. Jag tror det beror på att det finns lite mer att göra hemma på Valla, tex städa eller plugga. Eller sova. Igår pluggade jag nämligen, två gånger. Det är bättre än på mycket länge kan jag tala om. Jag kom på att jag har ungefär 300 saker att göra i skolan, vilket suger, men det går inte att göra så mycket åt. Eller, man kan ju hoppa av, men det känns som ett dåligt alternativ. Jag läste bok också, och faktiskt gills det denna gång som plugg. Jag skulle egentligen vara ambitiös och läsa Hemsöborna (inte alls så ambitiöst eg eftersom den var den tunnaste av alternativen) men sen kände jag att nej det ska jag inte alls göra utan bytte till Kejsaren av Portugallien, som jag redan läst, vilket ger ambitionsnivå noll ungefär. Men det gör ingenting.

Valla var sig likt när jag kom hem, samma lukt och samma skräp på golvet, bokstavligen. Jag kan lova att det bara är jag som nånsin dammsugit där borta på min vinge. Men det gjorde inte så mycket, det är kul att dammsuga när det är sådär mycket skräp för då riktigt rasslar det i dammsugarröret. Men nu får det vara nog, jag ska göra uppror. Eller, jag ska iaf inte städa upp andras skit mer. Fast det kommer jag aldrig kunna hålla. Kinestjejen verkar också ha lackat medans jag varit borta eftersom hon satt upp en lapp i deras kök, Please clean up after you have been making/eating dinner. Ska man verkligen behöva sätta upp lappar om så fundamentala saker? Jag undrar också hur länge den sönderbrända pajen som ligger i deras kök kommer vara kvar. Idag är fjärde dagen.

Ikväll kommer mamma och pappa hit, jag längtar. Sen ska de (hoppas jag) se matchen på söndag mot det södra AIK och följa med mig på Fjällräven och köpa en vinterjacka, för som det är nu håller jag på att frysa ihjäl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Plugga är överskattat. Lite snack är allt (nästan iaf) som behövs för att charma naturlärarna på nola ändå ju!