fredag 7 november 2008

LPFD

Idag har vi varit spellediga, men vi några stycken tränade med målvakterna på morgonen. Trevligt värre. Resten av dagen har gått åt till inte så mycket. Jag och Chanette gjorde "stan" en sväng, vi tänkte att det kanske fanns mer längre bort. Det var dock ingen stad, mer en by, och det fanns absolut ingenting längre bort. En Main Street med några souveniraffärer och fulklädesaffärer. Skitvärdelöst, men fortfarande pittoreskt. Det sägs att det bor cirka 7 000 pers här, alltså mindre än i Älsby kommun, då får man lite perspektiv. Inte undra på att det är rätt dött, åtminstone under lågsäsong. Under högsäsongen säger ryktet att det kommer 35 000 turister, ungefär som att Stockholm skulle ta emot 5 miljoner turister. Maffigt. Annan statistik från SCB säger att det finns 70 003 svenskor som heter Johanna. Tänk, som att alla i hela Lule skulle heta Johanna. Maffigt även det, dock skulle det nog bli rätt tjorvigt.
Gud, nog om det.

Vi funderar nu om man ska gå och bubbla en stund, bubblor är bra och renar själen. Inget rykte säger det men jag får för mig det, jag tror bubblorna tar med sig lite av skiten man har i sig och fyller tomrummet med allmän bubblighet. Bubbelavdelningen här är rätt fräsch, och det skulle vara skönt att koppla av en stund. Relaxa sinnet: 10, Psykosocial belastning: 0. Dessutom skulle det kännas skönt att duscha bort all röklukt från håret, vi hamnade nämligen på en, vid första anblicken, hemtrevlig och genuin restaurang. Pork Loin med pommes beställde vi, och sällan har jag väntat så länge för så torrt kött, så dålig bea och så klorsmakande broccolibitar. De hade en eldstad där inne som rök in som faan, halloween- OCH julpynt plus en tv från 1802. Icket prisvärt. 1 av 5 "F".
Lite hemlängtan, men mest myslängtan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men hemlängtan? Gissa vad jag och pappa har - Johannalängtan. Är det inte dags att lämna det där landets rinkar nu och bege sig hem till Norrland. Känns tomt här i Lule när du inte är i Ö-vik.(?) Blir så få telefonsamtal.

Puss från M

Anonym sa...

som jag längtat efter dina F. du måste effa mer saker som du upplever. för det är bara fallw som kan det! :)

Anonym sa...

Wee! Det kommer fler, absolut:)

Anonym sa...

Hmm. Är det du som är fallw??? Fattar ingenting. Vad är "effa"? Du kan väl vara så himla rar och säga ngt snärtigt till mig också!!! Hallå! Jag är ju din MAMMA... God damn...
Puss gumman