lördag 8 november 2008

Vad gör vi!?

7/11 - 2008
Lake Placid, NY
Swe - Can
2 - 1

Grahn, jag var tvungen att ta en bild från din blogg för min mobil muppar och jag kunde bara inte publicera utan en bild. Hur fult hade inte det sett ut...? Detta är alltså våra tejpade kronor på golvet i omklädningsrummet. NO STEP, som det brukar stå på flygplansvingar.

Vi vann alltså mot Kanada idag, stort. Jag tror det var riktigt speciellt för alla de som varit med i många år mött Kanada sjukt många gånger, men aldrig lyckats vinna. Många tårar i många ögon.

Jag sprang runt sjön idag, Mirror Lake. Grymt fint. Det var en ganska lagom runda. Jag stannade och tog en bild också, det var bara så sjukt fint, men som sagt - mobilen muppar. Ovanligt? Nej. Jag blev dock lite osäker vars jag eg var när landskapet ganska snabbt började övergå från lakeside style till skog. Det luktade precis som hemma, som barrträden på våren. Hmm, skulle jag hamna bland brunbjörnarna, utan mobil och helt ensam? Eller iofs med mobil men utan nät (skulle kunna fungera som vapen, om jag bara kastade riktigt hårt. Kanske att en riktigt liten björn skulle ge sig. Tänker på alla filmer där hjälten kastar eller slår skurken i skallen med pistolen när kulorna är slut. Fast det kanske inte riktigt är samma sak när jag tänker efter). Men riktigt så öde blev det aldrig, det dök nämligen upp folk lite överallt efter vägen. Tydligen verkar det vara promenader som roar folket här i Lake Placid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar så mycket till vinsten mot canada!

Anonym sa...

Det var den förra jag skrattade så mycket åt. Den här bar mer stämningsfull åt natruhållet.

Puyss

Anonym sa...

Grattis! :)