tisdag 4 november 2008

Your Rocky Spine

Imorse vid halv nio-tiden åkte vi iväg med bussen med destinationen Lake Placid, NY. Hejdå Vermont alltså. Det är verkligen väldigt litet här. Väldigt, väldigt litet. Tom mindre än Ö-vik. Nej, skämt åsido. Pittorskt är bara förnamnet. Här finns några små affärer, några hotell, en hockey-shopp och en souveniraffär. That's about it. Inte mycket shopping alltså, synd då att vi hade "social träning" när de andra kunde gå en runda i affärerna. Fast iofs är faktiskt inte amerkanska malls så mycket att hänga i julgranen, så vi kanske inte gick miste om så mycket ändå. Dessutom verkar mitt kort inte alls funka här, så jag får hitta på en lösning på det problemet om man nu mot alla odds faktiskt skulle hitta nåt man ville köpa. Mina tillgångar uppgår just nu till 23 dollar och lite småmynt.

Mirror Lake, alldeles utanför fönstret.

---

Den mest perfekta låten kom med perfekt tajming. Sällan har en låt passat så bra till miljön runtomkring eller till sinnesstämningen. Bergen här är vassa, även om de är trädbevuxna. Musiken och landskapet tillsammans, jag förstod verkligen hur naturen kan fängsla och inspirera, till en av de där låtarna man önskar att man skrivit. Kanske blir man här förtrollad, av bergen, till en sån där som kan få ut det man tänker i nånting konstruktivt (med kvalitet!), en låttext eller kanske en bild. Man kan ju alltid hoppas tänker jag.

---

Nu: Phoenix Animal Police på tv, nästan som hemma i tv-soffan med mamma alltså.
Imorgon: Election Day/Game Day
Imorgon kväll: SWE-USA

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska ni alltså tillbringa resten av tiden i Lake Placid? Det kanske är rogivande för själen, inte allt för många stimuli, annat än sjöar och bergstoppar. Synd på shoppingen, dock. Fast kanske inte. När jag var i NY sprang jag runt som en dåre. Hittade till slut världens spetsiga boots med lutande klack. Häftigt, tänkte jag. Visade sig dock att de inte alls gjorde sig, utanför det stora landet i väster. Blev liggande i garderoben tills Annika L övertog dem. Så kan det gå. Svindyra var de också. Njut av naturen du gumman....

Puss / M