lördag 6 oktober 2012

En vacker dag.

Idag är en av mina såna där riktiga favoritdagar. Inte ett moln på himlen, just över 0 och så där krispig och klar luft, sån där luft som om man faktiskt kunnat tugga på luft känts som en blandning av att tugga chips och rå lök. Men just nu blir det ingen morgonprommis, av förklarliga skäl (gud, jag höll på att skriva själ). Jag känner mig lite som han i Fönstret mot gården, fast utan morddetaljen. En innekatt kanske är en bättre liknelse när jag tänker efter.


Jag ska alltid ha en katt, har jag tänkt. Fast då måste den kunna vara ute. Katter är mysiga, smarta och rätt självgående. Värt. Fast ja F, en hund går också bra beroende på ras. En fluffig ska det vara i såna fall, halvstor. Tänker mig typ en liten collie. Och så vill jag ha en soffa. Världens skönaste soffa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Chris spydde i luften, det börjar bli kväll"

F sa...

en collie är perfekt och en underbart skön soffa, mm!

DU! jag saknar dig så mycket!

Anonym sa...

Ja, han i filmen hade ju perfekt room-service av, få se nu, var det Grace Kelly, pappa P:s favvo-skådespelerska. Vackraste av alla, brukar han säga. "Ja here gud", svarar han när jag ropar in till honom sovrummetn. "Som en snöflinga", säger han, men då fattar jag inte riktigt vad han menar. Som en sval, vackert formad stjärna, sådär som snöglingor är kanske. I alla fall sval och skön och väldigt vit.
Hoppas du får hjälp att fixa matinköp och skjutsar och annat, nu när inte mamsi är i närheten. Fast det var det ju å andra sidan jäkligt länge sedan jag var....
Vi har haft middag. Tex-mex-risotto med nachochips, gräddfil, tomater och gurka. Enkelt, gott. Efterrätten var en chokladpaj som var vacker på bild. Tyvärr blev chokladtäcket till en gigantisk, hård knäckskiva med insvetsade physalishalvor i. Detta i ett knaprigt pajskal. Väldigt märklig kan jag lova . Och bra gympa för käkar och tänder. Jajja, jag testade ju ngt nytt i alla fall, hehe:)
Puss, nu är klockan mitt i natten och jag är inte alls trött, men vad ska jag uppe och göra.... Love <3