tisdag 2 oktober 2012

6 pinnar är verkligen good enough.

Tänkte fota 6 pinnar, men det enda jag hittade var mina tår.
De röda krigarna kämpar på där hemma. Fyra segrar av fyra möjliga är ju ett okej facit, man kan ju liksom inte göra så mycket bättre rent resultatmässigt. Fast nu tycker jag de får tagga ner lite, man kan få svåra prestationskrav på sig själv när man håller på sådär. Skojar, fast samtidigt inte. Jag håller på att lära mig att praktisera "good enough" lite mer, i rätt lägen så klart. Man kan inte alltid vara på topp med allt. Till exempel ha välstädat rum och superbetyg, kanske måste man ibland välja det ena före det andra.

I helgen börjar våra matcher här borta i USA, hemmahelg med dubbelmöte mot Milles lag Mankato. Det ska bli riktigt kul, att se. Det blir nämligen att sitta på läktaren och heja på i helgen. Jag inväntar fortfarande beslut från bossarna, så det är några halvnervösa dagar som väntar. Egentligen ingen skillnad. Helt klart ska det i alla fall bli jätteroligt att det drar igång på riktigt, och jag ser fram emot lite svenskbesök i stan.

Hittade några klubbor, ja.



Det har blivit höst här nu. Det är mysigt. Man kan gå på löv som är så torra att man känner hur det knastrar genom skorna, fast man inte ens hör själva ljudet för man har hörlurar. Just nu är det gult, kanske kommer det röda snart. Igår var jag ute på inte världens bästa, men en good enough höstpromenad. Den var lite fyrkantig, det går som inte att hitta en väg som inte är rak och slutar i 90 graders svängar eller korsningar. Men så kan ju livet vara också, inrutat. Det är rätt skönt med struktur och rutiner. Tidig uppstigning, frukost, träning, fysa, äta lite lunch, skola, plugga, äta lite middag, plugga, sova. Kanske en cupcake nån gång under dagen. Inget att klaga på. Det enda (nej, inte det enda) som saknas är några höstiga ljus. Gärna från IKEA.