onsdag 24 oktober 2012

Tekniken.

Jag läste precis på DN.se att Apple lanserar en mini-iPad. Vänta. En surfplatta som är mindre, blir inte det en telefon? En så kallad iPhone (ja, iPhone-ägare har en tendens att aldrig referera till sin telefon som just en telefon utan alltid säga tex "var är min iPhone?". En SonyEricsson-ägare, som jag, skulle aldrig säga "var är min SonyEricsson?". Men jag kanske ska börja. (PS. Lång parantes som nu blev dubbel)). Jag förstår inte grejen, faktiskt, med surfplattorna. Kanske är det bara för jag inte har en själv. På min psykologiföreläsning idag pratade min professor om kreativt tänkande, och att Steve Jobs hade förmågan att skapa saker vi inte ens visste att vi behövde. Ja det verkar ju lite så. Men det blir nog ingen mini-iPad. Faktum är att jag aldrig ägt en iNånting, inte ens en iPod. Det ni. Det gäller att vara alternativ, men inte bara för att. En balansakt.

Min gamla mp3-maskin anno 2004 (plus svensk frukost utomhus=magiskt). Funkar än idag, jajemensan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Teknik, teknik, teknik. Du har rätt angående märkesnamn. Ett tag kallade vi dessutom vissa prylar för ett firmanamn, oavsett vem som tillverkat. Vad sägs om rollerblades, Fender, Xerox mm. När Carol Lampa var här i som ras (Minnesota) sa hon hela tiden "Nok", om sin läsplatta. Innan de kom mailade hon och frågade om ditt och datt rörande hennes "Nok". Jag fattade inte vad hon pratade om. Nog om teknik och märken. P är förresten galen i tekniska prylar (överraskning???) Idag kom han hem med en apparat som mäter avstånd. Han ska mäta upp huset, säger han :) Jajja, dessa karlar... Hehe
Puss puss puss