onsdag 5 december 2007

Brev till själsfrände

Idag pratade jag med dig igen. Du fixade julgrejer; jag saknade din lägenhet, din värme, din röst. Det kändes bra att höra dig säga mitt namn, samtidigt som mitt hjärta fortfarande blödde. Först kändes det skit, för att efter ett tag kännas rätt hyfsat. Nu är det återigen överjävligt.

Gick in på fejjan, såg att du bytt status på oss. Då brast det. Igen. Fjärde gången idag. Varför är jag så dum? Klart du gjort det. Vi har ju trots allt pratat; kommit överrens. Det var ju inte direkt någon skräll. Jag bytte också. "It's Complicated". Klarar inte mer än så.

Jag antar att jag har svårt att acceptera det; svårt att fokusera på att inte tänka. Försöker verkligen in- och övertala mig själv att det här är det rätta. Det här är det rätta, det vet även jag. Men ibland känns det inte så, det går upp och ner. Försöker tänka att det löser sig, för det gör det. Du säger det, Kaj säger det. Det ordnar sig, det gör det alltid, jo det löser sig.

Det här är det rätta,
Det här är det rätta,
DET HÄR ÄR DET RÄTTA

Vi har fortfarande varandra.

Inga kommentarer: