fredag 21 december 2007

Nyslingad och fräsch

Det måste vara första gången jag kommer hem från frisören och är riktigt nöjd, det blev faktiskt skitbra. Hon gjorde inte bara ljusa slingor, även mörkare. För att framhäva de ljusa men även mina bruuuna ögon. Kung var hon iaf, lär ju gå dit igen.
Det roliga var att hon faktiskt plattade lite också, vilket jag inte har idats ödsla tid på tidigare därför jag tänkte att om man inte har så extremt tjockt hår finns det väl ingen anledning att förstärka det genom att platta. Alltså, volym, volym och åter volym.
Men. Även plattningen blev bra, känner mig inte alls som en slickad hundpäls! Kanske min nya look?
Luleå är en fin stad. Min stad. Måste ha varit ännu finare förut, innan SSAB och Plannja. Dvs innan alla vidriga plåtfasader.

Ibland är det svårt att tänka sig att det faktiskt fanns färger även förr i tiden.

Nu: ska jag iväg och träffa min modeskapare, spännande att se vad hon har att säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg ju dig på stan och jag skulle också klippa mig!;) Haha