torsdag 27 december 2007

Keep the car running

Aaah, orkar eg inte skriva nåt. Har ont i ryggen idag, dunno why. Var på gymmet idag, skönt men ändå drygt eftersom det kostade 95 spänn. Hälsans, öppna!!! Aja, mamma la ut. När jag tänker efter var det faktiskt rätt trevligt, gillar att umgås med mina föräldrar, dom är mysigt. Känns lite som när man var liten och jag och mamma var och kollade på varenda en av Plannjas hemmamatcher.
ÅH! Det påminner mig om en match mellan Plannja och Jämtland i Pontushallen, var väl... Säsongen '97-'98 eller nåt sånt.

Jag och mamma sitter till vänster på långsidan som är ut mot Mjölkuddsbanken. På kortsidan till vänster om oss sitter en skara jämtlänningar, tämligen överförfriskade. Bör tilläggas att det är rätt ovanligt med tanke på att basketpubliken är rätt, vad ska man säga.. Intellektuell, jämfört med i synnerhet hockeypubliken (därmed inte menat att mindre intellektuella har större benägenhet att supa... Dock kan man väl säga att det är lite mer Neandertalbeteende över en typisk hockeypublik och mer tradition att kanske ta en öl för mycket innan matchen) Hur som helst. Vi sitter där och har hemskt trevligt, mamma-dotter-kvalitetstid liksom. Så, mitt i allt när Plannja säkert leder med ett antal poäng, ställer sig kvartetten upp, drar ner brallorna och visar sina kritvita lysande rumpor åt publiken. På skinkorna står bokstaverat med tydliga, svarta bokstäver: J Ä M T L A N D

En chockerande traumatisk upplevelse för en sjuåring. Jag menar, det var ju inte direkt endast stjärtar man såg där...

(En liten parantes sådär, bara ifall nån undrade)

En micro i örat till klockan fem på morgonen kan inte vara bra.

Imorgon: åter till Cold Mountain (Skell?)
Imorgon: städa baracken

Inga kommentarer: