måndag 24 december 2007

Think, McFly. Think!

Läste nyss Wendelas, aka Lucia-Filippas, blogg och kände att fasen nu måste jag skärpa mig. Min har spårat ur lite. Det skulle vara skönt att skriva om lite mognare saker och kanske därmed uppfattas som en lite mognare person. Men samtidigt, jag är väl kanske inte så mogen.

Många säger att jag tänker för mycket, men jag tror det är min grej. Att tänka på onödiga saker vid helt onödiga tillfällen och även alldeles för ofta. Måste nog tagga ner på det. Men samtidigt, det är som att Sanna skulle tagga ner med musiken, man måste liksom få ha sin grej ifred.

Är rätt stolt över min grej ibland. Kommer ihåg första året jag var med i regionslaget och vi satt och käkade lunch i matsalen och det blev en diskussion om spindlar i bananer. Då sa Sportringer "Fällman, du är så jävla dum", but little did she know. Jag är smart, jag tänker. Det är jag stolt över. Men jag sa inget, hon fick tycka det. Kan vara ganska skönt när folk tror att man är lite korkad, man har som lägre förväntningar på sig då.

Inte för att man automatiskt är smart bara för att man råkar tänka lite.

/McFäll

Inga kommentarer: