fredag 22 januari 2010

Här händer det grejer, hej och hå

Imorgon far jag till Malmö för att på lördag skriva SAT. Puh, jag blir faktiskt lite nervös när jag tänker på det, det verkar så stressigt. 24 frågor på 25 minuter, skriva uppsats, 18 nya frågor på 25 minuter, kunna svåra ord, matte på engelska, och herregud. Plus att det vore ett bra tillfälle att prestera. Hmm. Jag har bestämt att det iaf är svårt att plugga till med tanke på att man isf typ borde ha läst massa engelska böcker hundra år i förväg. Och bett att få all matteundervisning sen åttan på engelska, men vem gör sånt är ju frågan. Därför tänker jag inte tänka på det mer nu. Istället tänker jag tänka på att det är konstigt att man måste ta med sig old school-pennor dit och inte får använda stiftisar, en annan fråga är om 1800-talet fortfarande pågår där på andra sidan Atlanten.

Idag for alla OS-tjejer iväg. Det känns lite tomt, och jag kommer helt klart sakna dem, men jag är säker på att de kommer göra oss stolta. För att försöka glömma min sorg och saknad (och övriga hemskheter som tex jordbävningar, svält, miljöförstöring och projektarbeten) kollade jag idag klart säsong 2 av OTH och HEJ OCH HÅ vad det hände grejer. Jag fick lova att skrika rakt ut tre gånger i rad (Carol kan intyga) pga alla galna saker som hände. Jag kan lova att det är tur att det är fiktiva karaktärer det handlar om för hade allt det där hänt i verkliga livet hade hälften av dem redan suttit med feta hjärtattacker. För övrigt så borde Peyton flytta till verkligheten, närmare bestämt Ö-vik.
Mitt och Maddes OTH-nöje, trycka på paus-knappen
-:-:-


Ett stort plus till Ingrid som agerar fotograf lite nu och då, det gillas!

Inga kommentarer: