fredag 22 januari 2010

Södersverige - jag vill rakt slå en kullerbytta.

Istället för att vara med mina kära bruds på Scandic i Gävle ligger jag helt allena i en hotellsäng i Malmö. Mitt enda sällskap är OTH. Efter en slitsam dag tänkte jag först tappa upp ett bad, men när jag pratade lite med Annie kom jag på andra tankar när hon nämnde att jag nog borde sova också. Det låter lite smartare faktiskt, tur man har Annie som berättar hur saker ska gå till. Hon har faktiskt varit till stor hjälp här på sistone då hon berättat massa bra saker om SAT, tex det där med pennorna. Så idag tog jag en sväng förbi Konsum Hörnett och köpte inte mindre än tio pennor+pennvässare, allt för att vara på den säkra sidan. Så istället för att bada badkar och kolla på OTH ska jag nu vässa pennor... och kolla på OTH...

Jag tror inte jag har vässat en penna på fler år. Det ska bli roligt faktiskt, ren nostalgi. När jag tänker på pennvässning är det ofrånkomligt att inte tänka på när stiftet går sönder och fastnar, jävla skit. Apropå så har jag samlat på en del mysko saker faktiskt, och här passar sig nog en lista väldigt bra:
  • Stift som gått av. Obs, endast från färgpennor.
  • Stenar. Inte, som man lätt skulle kunna tro, fina stenar utan stenar som man gått och sparkat på efter en väg och inte kan lämna ute alldeles ensamma för att stenar har ju också känslor eller hur var det nu?
  • Glasspinnar
  • Kapsyler
  • Sudd
  • Mjölkflikar. Dessa förvarade jag i en påse under sängen och de blev snabbt och fullt förståeligt mammas favorit.

Just nu samlar jag nog bara på skor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är fan BÄST!