lördag 23 januari 2010

Norra Södersverige

Igår på tåget till Malmö lyssnade jag på P3 när helt plötsligt det handlade om veckans band/artist som var inga mindre än Tegan and Sara, vilket var ett roligt sammanträffande som gjorde det helt omöjligt att inte tänka på mode och design-Elin, aka Pärlplattan, som ju både gillar Tegan and Sara och dessutom bor i Malmö. Med tanke på att man inte alltför ofta har vägarna förbi Malmö och det faktum att det var ett år sen man hörde från henne kom jag fram till att det vore roligt att träffas, och sagt och gjort. På så sätt fick jag sällis i Malmö av en expert som dessutom är väldigt trevlig och har roliga saker att prata om. Hon berättade att hon numera är vegan och har flyttat fem gånger sen hon bodde hos den galna gammtanten. Hon hade klippt håret men hade fortfarande kvar tygpåsen med sälar på, gilla. Apropå veganer så är världen liten och full med sammanträffanden verkar det som (iaf när men har med tåg att göra), för vem sätter sig inte alldeles bakom mig på tåget? Jo, självaste Mr. Vegan, nämligen Mårten Promoe Edh. Förvånande, trodde inte man skulle hitta honom i 1:a klass. Babylon, som min bror skulle ha sagt.

Inga kommentarer: