söndag 10 januari 2010

Riktiga hockeyspelare tvättar sin egen utrustning

Jag och Madde har varit ute och lekt i snön ikväll, innan vi skulle hämta våra skydd som vi tvättat. Tur att damjun kom hem från Norrbottensturnén precis eftersom hela Kempis var som ett enda låst lås och vi inte kom in nånstans, särskilt inte till tvättstugarummet.

Utanför Kempis har det ett tag nu stått en gammal midsommarstång. Vi har funderat varför, även hur den kom dit och när. Det är vad jag kallar en riktig gåta. Men gåta eller inte, en midsommarstång är alltid en midsommarstång och vad gör man runt en sån om inte dansar Små grodorna-dansen?


-:-:-

Idag saknar jag Anja, och Malin. Mina hemmavänner. Malin ringde idag och berättade att hon ska flytta till Stockholm, vilken grej. Först blev jag lite sur och tänkte ungefär "men hallå!?", men sen kom jag på att jag kanske inte ska säga så mycket och att hela världen inte kan stå still bara för att jag vill ha det som det alltid varit. Hehe. Så efter jag tänkt lite tyckte jag det lät som en mycket bra idé. Dessutom skulle vi troligen träffas oftare om hon bodde där än i Luleå, sorgligt nog.

Inga kommentarer: