torsdag 6 maj 2010

Bulleri-bulleREEBOK

Idag hade vi första hinderbanan för säsongen. Jag, Annie och Milla teamade ihop oss och hade dessutom alla lika snygga t-shirts, tre riktigt smidiga sprinters tillsammans. Eller iaf två, för hur var det nu egentligen...? Banan var lite modifierad sen förra säsongens barmarksträning, bland annat fanns det med 6 däck = livsfarligt. Första varvet höll jag på att stuka foten, skitnära. Andra varvet höll jag på att stuka den andra foten, ännu farligare eftersom den då hade stukats åt det krångligare hållet. Tredje varvet tänkte jag att jag skulle koncentrera mig men det gick som det gick då jag fotfumlade, stöp och fick ett riktigt köttsår på knät. Eller ja.

När jag, Annie, MariaLindh, Ida och Hedda rullade in med cyklarna på Valla efter träningen upptäckte vi att en jättegammal tant höll på att flytta in i B, helt ensam som det verkade! Heddas guldhjärta föreslog att vi borde fråga om hon behövde hjälp, vilket vi gjorde. Och att vi bar. Men hon var inte ensam märkte vi sen, fast det spelade ingen roll för hon som flyttade in egentligen vart skitglad och bad oss komma och hälsa på henne och hennes hund som var en blandning mellan tre raser jag inte hört talas om nån av dom. Eller när jag tänker efter vet jag inte om det var tre eller två, jag fattade liksom aldrig när namnet på en ras slutade och nästa började... Hur som helst var det bra gjort.

-:-:-
För övrigt är jag lycklig för imorgon kommer min älsklingar hit till Ö-vik!

2 kommentarer:

Ida sa...

Vi är bra.

Tankar på Trolleberg sa...

Bra gjort scout-hjärtan!