onsdag 19 maj 2010

Världens bästa väder och världens godaste soppa.

Med dessa två tillsammans under en och samma dag så är det inte svårt att räkna ut att dagen har varit väldigt bra, inte världens bästa dag, men ändå riktigt bra. Världens godaste soppa innebär mammas special thaisoppa med extremt hemligt recept. Kan inte säga mycket mer än att den är väldigt väldigt komplicerad att tillaga. Det finns dock en nackdel med den, och det är att den alltid blir så het att man skållar tungan när man ska börja äta, det är ju rätt halverst och särskilt om man har bråttom för dom står utanför och väntar för man har bestämt cykeldate till träningen.

Annars har jag köpt nya skor idag, vita billighetsskor för jag har kommit fram till att det är fullständigt ovärt att köpa vita dyrskor eftersom dom blir förstörd så fort. Tyvärr innebar nyskorna att jag fick lov att tvinga med Carol på stan just under den varmaste tiden på eftermiddagen, alltså mitt i 50 gradersvärmen. Kanske min hittills dummaste idé var att börja prova cheapisar när man är som mest värmeuppsvälld och benlökig. Suck, sa Carol.

1 kommentar:

carol sa...

Hehe, ja men det var ju bra gjort att bara komma på idén i denna 50gradershetta!