måndag 17 maj 2010

Hushållsmaskiner

Efter att ha tvättat en halv eftermiddag har jag hela rummet fullt med halvtorr tvätt och inga torra lakan att ha i sängen förutom mina extraextralakan. Det innebär rivjärnslakan i olika mer eller mindre matchande färger. Med lakan menar jag så klart hela uppsättningen, jag har bara inte lärt mig hur man säger allihop tillsammans, sänglinnen kanske? I MTV Cribs här om dagen såg jag nån som var rik (nähä.) och alltid bara hade vita lakan (sänglinnen) i sängen så det skulle kännas som att ligga bland molnen när man vaknade. Så ska jag ha nån gång. Eller svart, men det har sina nackdelar har det upptäckts.

Min syslöjdstalang känner jag har blivit bortglömd och outnyttjad.

Fast sånt där är dyrt tänkte jag nu, särskilt när jag till nästa år kommer behöva köpa en säng, bland annat. Andra saker jag kommit på att jag nog mest troligt blir utan är vattenkokare, micro, dammsugare, diskmaskin och badkar. Fan!

Inga kommentarer: